Dzisiaj dowiesz się, jak wystawić i anulować e-receptę w MyDr EDM, czyli bezpłatnym programie do prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej i kompleksowego zarządzania przychodnią.
Czy nie umknęła Ci żadna lekcja naszego kursu? Do tej pory omówiliśmy: widok główny MyDr EDM (lekcja nr 1), proces dodawania pacjenta i tworzenia wizyty (lekcja nr 2), a także procedurę dodawania grafiku i nieobecności pracownika (lekcja nr 3).
Dzisiaj skupimy się na temacie wystawiania/ anulowania e-recept. Zaloguj się na swoje konto na edm.mydr.pl, aby prześledzić ww. procesy. Możesz także skorzystać z wersji DEMO programu.
Jak wystawić e-receptę w MyDr EDM?
Najpierw musisz zadbać o formalności, tj. złożyć wniosek o dostęp do Systemu P1 na stronie Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą oraz zaopatrzyć się w podpis elektroniczny, np. bezpłatny certyfikat z ZUS. Gdy już uzyskasz wszystkie niezbędne certyfikaty i poprawnie wprowadzisz je do MyDr EDM (“Ustawienia placówki” -> “Certyfikaty P1” oraz “Edytuj profil” -> “Narzędzia wizyty” -> “Podpis elektroniczny”), możesz wystawić swoją pierwszą e-receptę.
Przejdź do widoku przeprowadzania wizyty - w tym celu kliknij w ikonkę stetoskopu na liście wizyt. Z menu po lewej stronie wybierz zakładkę “Recepty”. W lewym górnym rogu ekranu zobaczysz zielony przycisk “Dodaj receptę +” - kliknij w niego. Korzystając z wyszukiwarki, znajdź odpowiedni produkt leczniczy, uzupełnij pole “DS” i kliknij w fioletowy przycisk “Wyślij e-receptę”. Pojawi się okno z informacją o użytym certyfikacie i miejscem na hasło, którym go zabezpieczono. Możesz zmienić certyfikat albo kliknąć w zielony przycisk “Podpisz i wyślij”. Jeśli zdecydujesz się na drugą opcję, zobaczysz raport wysyłki pakietów e-recept. Z tego poziomu można m.in. wysłać do pacjenta SMS z kodem dostępu do e-recepty.
Zobacz cały powyższy proces w filmie instruktażowym, opublikowanym na kanale MyDr na YouTube. Kliknij TUTAJ.
Jak anulować e-receptę w MyDr EDM?
Wystawioną e-receptę można anulować. Będąc w tym samym widoku (“Wizyta w trakcie” -> “Recepty”), musisz kliknąć w ikonkę śmietnika znajdującą się przy interesującej Cię e-recepcie. Pojawi się ostrzeżenie - zapoznaj się z nim. W celu anulowania e-recepty kliknij w zielony przycisk “Tak”. To działanie również wymaga użycia certyfikatu i hasła. Po kliknięciu w “Podpisz i wyślij” e-recepta zostanie anulowana. W programie będzie widniała w sekcji “Usunięte recepty”.
Prześledź proces anulowania e-recepty, oglądając materiał wideo dostępny TUTAJ.
***
Jeśli nie masz jeszcze konta w MyDr EDM, to możesz je założyć TUTAJ. Nie obawiaj się utraty danych zgromadzonych w dotychczas używanym programie - pomożemy Ci je bezpiecznie przenieść do MyDr. Szczegółowych informacji udzielą Ci nasi konsultanci pod numerem telefonu 33 445 43 45.
Komentarze
[ z 0]