Lekcja nr 1: widok główny aplikacji. Zapewnia dostęp do kalendarza i listy zaplanowanych wizyt. Znajdziesz tu także szereg kafli przenoszących do innych widoków aplikacji, takich jak lista pacjentów, zamówienia na recepty czy raporty.
Zapraszamy na krótki kurs obsługi jedynej na rynku bezpłatnej aplikacji do prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej i zarządzania przychodnią: MyDr EDM. W kolejnych wydaniach newslettera, w kilku lekcjach przedstawimy podstawy pracy w programie, przydatne szczególnie dla początkujących użytkowników i osób dopiero rozważających wybór MyDr.
Od czego zacząć? Oczywiście od założenia bezpłatnego konta na edm.mydr.pl. Zapamiętaj ten adres, ponieważ umożliwi Ci logowanie się do MyDr. Aplikacja dostępna jest w chmurze, co oznacza, że możesz z niej korzystać z dowolnego miejsca - potrzebujesz tylko komputera z internetem.
Po zalogowaniu się do MyDr zobaczysz widok główny aplikacji, który w ostatnim czasie przeszedł metamorfozę, nie tylko pod kątem wizualnym, lecz także funkcjonalnym. Znajdziesz tu listę wizyt na dany dzień - wygodną zmianę daty zapewni Ci kalendarz widoczny z lewej strony ekranu. Na liście uwzględnione są dane pacjenta, jego grupy, godzina wizyty, jej stan i typ oraz notatka. Dzięki wyszukiwarce wyposażonej w filtry możesz szybko dotrzeć do informacji o interesującej Cię wizycie, natomiast po kliknięciu w ikonkę stetoskopu zostaniesz przeniesiony do widoku przeprowadzania wizyty.
Zwróć uwagę na przydatne przyciski znajdujące się nad listą (“Szybka wizyta”, “Dodaj pacjenta”) oraz pod nią (“Zakończ dzień”, czyli zarchiwizuj wizyty, a także przycisk z ikonką drukarki, umożliwiający wydrukowanie listy).
Nieco wyżej, na pulpicie górnym, znajdują się kafle przenoszące do innych widoków aplikacji, takich jak kalendarz wizyt, lista pacjentów, zamówienia na recepty, raporty, formularze, cennik, dokumenty, gabinet zabiegowy, punkt szczepień, bazy informacji medycznych. Na ekranie mieści się 8 kafli, ale po kliknięciu w strzałkę skierowaną w dół zobaczysz 15 kolejnych. Możesz zdecydować, które kafle będą widoczne na pulpicie górnym - w tym celu kliknij w strzałkę znajdującą się przy Twoim loginie, w prawym górnym rogu ekranu, a następnie wybierz Edytuj profil i Widok główny.
Na granatowym pasku nad kaflami znalazło się miejsce dla przycisku:
- w kształcie domku, który przeniesie Cię z dowolnego modułu programu do widoku głównego;
- z czterema strzałkami, uruchamiającego tryb pełnoekranowy;
- wyboru oddziału;
- w kształcie osoby siedzącej na krześle - po naciśnięciu przycisku dowiesz się, ilu pacjentów czeka przed gabinetem, ile wizyt jest zaplanowanych na dzień dzisiejszy oraz ile wizyt zostało już zakończonych;
- w kształcie kartki z kalendarza wraz z zegarem, przenoszącego do widoku listy wizyt czekających na akceptację;
- symbolizującego receptę i otwierającego listę zamówień na e-recepty;
- w formie dymku z kluczem, uruchamiającego czat z działem Helpdesk (czyli pomocy technicznej);
- w kształcie dymku z trzema kropkami - naciśnij go, jeśli chcesz włączyć czat z innymi pracownikami Twojej placówki;
- w postaci dzwoneczka; jeśli zobaczysz nad nim cyfrę, to znaczy, że otrzymałeś powiadomienie, np. o wygasających certyfikatach albo haśle;
- o wyglądzie koła zębatego, umożliwiającego przejście do ustawień placówki;
- z nazwą Twojego loginu - kliknij tutaj, aby przejść do edycji profilu, planu pracy, pomocy albo wylogować się.
W widoku głównym aplikacji, po prawej stronie ekranu znajduje się Twój osobisty Asystent, który zachęca Cię do rozmowy. W wolnej chwili skuś się na dialog, ponieważ to Twoja szansa na poznanie m.in. nowości w programie i cennych wskazówek dotyczących jego obsługi.
W dzisiejszej lekcji to już wszystko! Jeśli nie posiadasz konta w programie i jeszcze nie jesteś pewny, czy chcesz je założyć, to pamiętaj, że możesz przetestować MyDr EDM w wersji DEMO pod adresem: demo.edm.mydr.pl.
Komentarze
[ z 0]