Od 1 marca 2024 roku infolinia Rzecznika Praw Pacjenta jest czynna całodobowo tj. przez 24 godziny we wszystkie dni tygodnia, w tym święta i dni wolne ustawowo od pracy.
Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta informuje m.in. o:
- prawach, jakie przysługują pacjentom, szczególnie w tej w konkretnej sprawie opisanej przez pacjenta;
- sposobach rozwiązania zgłaszanego problemu tj. wskazuje praktyczne wskazówki i działania, jakie warto podjąć dochodząc swoich praw;
- instytucjach lub urzędach, do których można zgłosić skargę lub które w ramach swoich kompetencji mogą rozwiązać problem;
- zasadach korzystania ze świadczeń zdrowotnych;
- szczególnych uprawnieniach do świadczeń opieki zdrowotnej;
- drogach dochodzenia odszkodowania i zadośćuczynienia.
Infolinia jest dostępna dla wszystkich pacjentów pod bezpłatnym, niezmienionym numerem telefonu, 800 190 590 z telefonów stacjonarnych i komórkowych.
22 688 05 00 to numer dla połączeń z zagranicy oraz dla osób, które mają zablokowane połączenia z numerów 800 xxx xxx. Koszt połączenia wg taryfy operatora
Komentarze
[ z 0]