Z danych zebranych przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji wynika, że w 2014 roku operatorzy numeru alarmowego 112 odebrali łącznie 21.326.746 zgłoszeń. Z tego 10.340.761 (48% wszystkich zgłoszeń) to były zgłoszenia fałszywe, złośliwe. W 7.386.614 przypadkach (35% wszystkich) dzwoniący anulował połączenie przed przyjęciem zgłoszenia alarmowego przez operatora numerów alarmowych, tj. w ciągu kilku pierwszych sekund. To daje w sumie blisko 80% zgłoszeń nieuzasadnionych.
Ministerstwo podkreśla, że wyszkoleni operatorzy szybko reagują na złośliwość dzwoniących pod 112, a średnia długość czasu oczekiwania na odbiór zgłoszenia zmalała z 28 do 11 sekund.
Od końca 2013 roku funkcjonuje już 17 centrów powiadamiania ratunkowego, które swoim zasięgiem obejmują terytorium całego kraju.
Więcej: www.mac.gov.pl
Komentarze
[ z 1]
"Podłość ludzka nie zna granic" ;)