Między 7 a 9 maja, w trakcie trwania Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach, wszyscy zebrani uczestnicy mogli wykonać bezpłatne pomiary ciśnienia krwi oraz wieku serca w ramach kampanii „Ciśnienie na życie”. Jak pokazują zebrane wyniki,  średnia wieku serc biznesmenów jest aż o 9 lat wyższa niż ich wiek metrykalny!


Stres wymieniany jest jako jeden z głównych czynników negatywnie oddziałujących na układ krążenia. Jego skutki odczuwają przede wszystkim biznesmeni, inwestorzy i menadżerowie. Osoby te powinny w szczególności kontrolować ciśnienie krwi i systematycznie konsultować stan zdrowia z lekarzem, a także zadbać o aktywność fizyczną i zdrowe odżywianie.


W trosce o serca biznesmenów, organizatorzy kampanii społecznej „Ciśnienie na życie” zmierzyli ciśnienie i za pomocą innowacyjnej aplikacji , zbadali wiek serca uczestników Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Jak pokazują wyniki zebrane wśród 275 uczestników badania, wiek serca biznesmenów przewyższa ich wiek metrykalny aż o 9 lat. Tylko w przypadku 12 % badanych, wiek serca był zgodny z wiekiem metrykalnym. Te alarmujące dane pokazują, jak podejmowanie decyzji biznesowych, a także praca w stresujących warunkach wpływają na stan zdrowia.


Wysoki wiek serca można jednak obniżyć! Może to uczynić każdy, kto zmieni dietę i styl życia na bardziej zdrowy oraz w razie potrzeby będzie skutecznie leczył nadciśnienie tętnicze, cukrzycę czy hipercholesterolemię. Obniżeniu wieku serca sprzyja pozbycie się otyłości poprzez stosowanie zdrowej diety, rzucenie palenia i zwiększenie aktywności fizycznej.


„Zachęcam do wykonywania regularnych pomiarów ciśnienia. Są one bowiem podstawą prawidłowej kontroli i leczenia nadciśnienia tętniczego, a także szansą uniknięcia ciężkich powikłań,  jakimi są tętniaki aorty, udary czy zawał serca. Relaksując się wspólnie z rodziną, nie zapominajmy o codziennych obowiązkach wobec naszego serca.”– powiedział Profesor Marian Zembala ze Śląskiego Centrum Chorób Serca, opiekun merytoryczny kampanii „Ciśnienie na życie”.


Więcej informacji o kampanii na stronie www.cisnienienazycie.pl.

Informacje o Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Ciśnienie na życie”

Polfa Warszawa Grupa Polpharma jest sponsorem ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Ciśnienie na życie”. Akcja ma uświadomić Polakom, jakie ryzyko niesie ze sobą brak profilaktyki schorzeń układu krążenia. Jak bowiem wynika z badania przeprowadzonego przez PBS w styczniu 2014 roku „Profilaktyka nadciśnienia tętniczego oraz zdrowego trybu życia dla serca wśród Polaków”, tylko 1/3 respondentów mierzy ciśnienie krwi regularnie. Ponad połowa badanych uważa, że kontrolę można rozpocząć po 50. roku życia lub dopiero po wystąpieniu zawału serca lub udaru, albo w ogóle nie wie, kiedy należy zacząć kontrolować ciśnienie. Panuje też przekonanie, że konsultacja lekarska i badania profilaktyczne są domeną starzejącego się pokolenia. Wyniki raportu pokazują, że wiedza o nadciśnieniu jest niekompletna i konieczna jest dalsza edukacja w tym zakresie.

Jednym z głównych zadań kampanii jest przeprowadzenie jak największej liczby pomiarów ciśnienia krwi oraz badań wieku serca. W 2013 r. w ramach kampanii udało przeprowadzić się ponad 250 tys. pomiarów. W 2014 r. badania będą wykonywane w centrach handlowych, podczas ważnych konferencji medycznych, biznesowych, masowych wydarzeń sportowych, pielgrzymek oraz kontroli drogowych.