Twój portal informacji medycznej

Oceń nasz portal

Jak podoba Ci się nasza nowa strona internetowa?



Głosowanie i oglądanie wyników są dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.
Zaloguj się.

Aktualizacja bazy 2024-12-03 01:44:37

Tagi: pacjent

11:44 29 SIE 20240

Poprawa opieki onkologicznej dzięki AI i dużym zbiorom danych

Wykorzystanie sztucznej inteligencji do analizy obrazów zmian nowotworowych może pomóc w szybkiej diagnozie, znacznym usprawnieniu zarządzania pacjentami i poprawie jakości opieki.Mimo że w dziedzinie onkologii dokonał się szeroki postęp technologiczny, ogromnym wyzwaniem wciąż pozostaje wczesne...

09:07 19 WRZ 20230

27 postulatów dotyczących bezpieczeństwa pacjenta

Z okazji Dnia Bezpieczeństwa Pacjenta Porozumienie Organizacji Lekarskich przesłało minister zdrowia Katarzynie Sójce listę postulatów wypracowanych przez Forum dla Jakości i Bezpieczeństwa Pacjenta. - Jesteśmy dowodem, że współpraca i jedność środowiska lekarskiego w trosce o bezpieczeństwo...

16:02 01 SIE 20230

Kardiologia na Banacha

8 sierpnia 2023r. on-line Zapraszamy do wzięcia udziału w konferencji online Kardiologia na Banacha, która odbędzie się 8 sierpnia 2023 roku o godzinie 18:00.Strategia osiągania docelowych schematów leczenia i dawkowania w wybranych sytuacjach klinicznych:a) Pacjent z nadciśnieniem tętniczymb)...

15:43 24 LIP 20230

Pacjent też człowiek

Doświadczenia związane z pandemią COVID-19 uświadomiły, że humanizacja medycyny nie polega tylko na grzeczności lub „byciu miłym”. Dbanie o godność pacjenta i budowanie z nim partnerskiej relacji, wpływa bowiem na efekty leczenia, a także na satysfakcję zawodową personelu medycznego - takie wnioski...

13:22 19 CZE 20230

Leczy się człowieka, a nie chorobę

Przychodzi pacjent do lekarza i …scenariuszy może być wiele. Nie chodzi tylko o diagnozę, zaordynowanie leków, ale też podejście samego lekarza do osoby, która pojawia się w gabinecie. Dlaczego wciąż pacjenci i lekarze natrafiają na ścianę? Jak rozmawiać i się słyszeć, nie odbierać nadziei? I...

13:19 15 MAJ 20230

RPP: placówka medyczna POZ ma obowiązek zapewnienia realnego kontaktu telefonicznego z rejestracją

Biuro RPP poinformowało, że Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 25 kwietnia 2023 r., po raz kolejny potwierdził stanowisko Rzecznika Praw Pacjenta. Chodzi o konieczność zapewnienia przez przychodnie rodzinne realnej możliwości nawiązania kontaktu telefonicznego z placówką: pacjenci...

12:28 13 GRU 20220

Humanizacja medycyny to kolejna droga poprawy efektów leczenia

Zbudowanie relacji między pacjentem a personelem medycznym, opartej na dobrej komunikacji, zrozumieniu, zaufaniu i szacunku, jest bardzo istotne również z punktu widzenia skuteczności procesu leczenia. Wtedy, gdy stają się oni partnerami w zwalczaniu choroby, mogą uzyskać optymalne efekty wskazywali...

12:52 15 CZE 20220

IV Forum Serce Pacjenta

24 września 2022r. Katowice W tym roku, po dwóch latach pandemii COVID-19, spotkanie ponownie zostanie zorganizowane w formule stacjonarnej. Z liderami czołowych organizacji pacjentów w Polsce, niezrzeszonymi pacjentami kardiologicznymi, ich bliskimi, osobami zdrowymi zainteresowanymi ochroną i...

13:31 02 SIE 20220

10 tys. zł kary za ujawnienie danych pacjenta

Organ nadzorczy nałożył administracyjną karę pieniężną na Uniwersyteckie Centrum Kliniczne Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Powodem decyzji było niezgłoszenie Prezesowi UODO naruszenia ochrony danych osobowych oraz niezawiadomienie o naruszeniu osoby, której dane dotyczą. Do Urzędu Ochrony...

11:25 22 LIP 20220

Brak czasu to w Polsce główna przeszkoda w prawidłowych relacjach pacjent-medyk

Jakie czynniki mogą utrudniać prawidłowe relacje na linii pacjent-personel medyczny? - Przede wszystkim brak czasu. Na ten problem wskazywało aż 92 proc. lekarzy i 42 proc. pacjentów - wskazał prof. Zbigniew Izdebski, przywołując wyniki swoich badań. 9 czerwca rozpoczęła się I edycja Kongresu...