Już 5 maja ruszy kolejna, III edycja ogólnopolskiej kampanii „Ciśnienie na Życie”. Organizatorzy kampanii, akcją bezpłatnych badań profilaktycznych, planują objąć mieszkańców ponad 50 polskich miast. Dodatkowo w tegorocznej odsłonie kampanii, poza pomiarem ciśnienia tętniczego krwi, będzie również badany poziom cholesterolu we krwi.

Kampania „Ciśnienie na Życie” ma na celu przekonanie Polaków do dbania o swoje zdrowie, szczególnie w kontekście zdarzeń kardiologicznych oraz uświadomienie, jakie ryzyko niesie za sobą brak profilaktyki schorzeń układu krążenia. Z danych Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego wynika, że choroby układu sercowo-naczyniowego to wciąż istotna przyczyna zgonów w Polsce. Każdego dnia z powodu tych schorzeń umiera w naszym kraju prawie 500 osób.

 
Przeprowadzenie akcji pomiarów ciśnienia tętniczego oraz poprawa wiedzy Polaków na temat chorób układu sercowo-naczyniowego i ich profilaktyki, to tylko niektóre z zadań ogólnopolskiej kampanii społecznej „Ciśnienie na życie”. Ponadto Grupa Polpharma, w ramach kampanii, wprowadziła nowe badanie – pierwsze na taką skalę w Europie badanie wieku serca, dzięki któremu Polacy mogą sprawdzić, ile lat mają ich serca. Aplikacja „Wiek serca” pozwala stwierdzić, czy u pacjenta istnieje zwiększone ryzyko zachorowania na zawał serca lub udar mózgu. Występuje ono wtedy, gdy obliczony wiek serca jest wyższy od wieku metrykalnego.
 

W trakcie dwóch poprzednich edycji Kampanii, specjalistyczny bus „Ciśnienie na Życie” dotarł do blisko 100 polskich miast, a wykwalifikowany personel medyczny przeprowadził 326 208 pomiarów ciśnienia tętniczego krwi oraz 126 208 badań wieku serca.

W akcji przeprowadzonej w 2013 roku, za każdy wykonany pomiar ciśnienia przekazano złotówkę na rzecz Kliniki Zdrowego Serca w Zabrzu. Łącznie, dzięki zbiórce funduszy towarzyszącej kampanii „Ciśnienie na Życie”, Klinika otrzymała 200 000 zł.