Fundacja WOŚP zrealizowała 68. Konkurs Ofert, w całości dedykowany zakupom w ramach 30. Finału, czyli okulistyce dziecięcej. Wiele godzin negocjacji dało bardzo konkretny efekt - 20 urządzeń za 14 138 131,80 złotych!
To już kolejny Konkurs Ofert, w ramach którego Orkiestra kupowała sprzęt do ratowania i leczenia wzroku małych pacjentów. Ostatnie tak duże zakupy urządzeń dla okulistyki, Fundacja zrealizowała w listopadzie 2022 roku, wydając wówczas ponad 65 milionów złotych.
Co kupiła Fundacja?
- zestawy do endoskopowej chirurgii dróg łzowych - 2 sztuki od firmy MEDTRONIC
- mikroskop konfokalny do dokładnej oceny struktury rogówki – 4 sztuki od firmy CONSULTRONIX
- urządzenie do bezinwazyjnej oceny przedniego odcinka oka ANTERION – 5 sztuk od firmy CONSULTRONIX
- urządzenie do wykonywania zabiegów CROSS-LINKING – 1 sztukę od firmy LUMIBIRD
- urządzenie do oceny progresji krótkowzroczności MYAH - 2 sztuki od firmy TOPCON
- urządzenie do mikrooceny fotoreceptorów siatkówki, nabłonka barwnikowego oraz struktury naczyń siatkówki RTX1 - 2 sztuki od firmy IN VIEW
- symulator do nauki badania dzieci w kierunku retinopatii wcześniaków - 4 sztuki od firmy ABJ VISION
W sumie na zakup 20 urządzeń Fundacja przeznaczyła 14 138 131,80 złotych. Sprzęt działać będzie w 8 placówkach w 6 miastach - Krakowie, Warszawie, Gdańsku, Poznaniu, Katowicach i Białymstoku.
Konkurs Ofert odbył się 5 grudnia. W podejmowaniu decyzji Zarząd Fundacji wspierali eksperci, czyli specjaliści praktycy w danej dziedzinie medycyny. Tym razem byli to:
- dr hab. n.med. prof. Wojciech Hautz (Warszawa)
- dr n.med. Anna Rogowska (Warszawa)
- dr n.med. Marta Pawlak (Poznań)
- med. Magdalena Tomaszewska (Warszawa)
- mgr inż. Marcin Gostyński (Szczecin)
Zakup urządzeń możliwy był dzięki środkom zebranym w ramach 30. Finału WOŚP - w sumie było to 224 376 706,35 złotych!
Już 28 stycznia 2024 roku odbędzie się 32. Finał WOŚP. Tym razem celem zbiórki są płuca po pandemii - środki przeznaczone zostaną na zakup urządzeń dla oddziałów pulmonologicznych dla dzieci i dorosłych. Mottem akcji jest „Tu wszystko gra OK!”.
Komentarze
[ z 0]