Czterocyfrowy kod wysłany SMS-em, wydruk informacyjny, konto IKP - to tylko kilka metod, które pozwolą przekazać e-receptę pacjentowi.

E-recepta stała się faktem 8 stycznia 2020. Od tego czasu na lekarzach spoczywa obowiązek wystawiania recepty w wersji elektronicznej.

E-recepta receptą na COVID-19?

Piotr Miluski, project manager z LekSeek Polska, zaznacza, że e-recepta to jedno z tych rozwiązań, które może wesprzeć środowisko medyczne w walce z rozprzestrzenianiem się koronawirusa. - Dzieje się tak, ponieważ e-receptę można wystawić bez tradycyjnej wizyty w gabinecie lekarskim. Alternatywą są wideokonsultacje, które w obecnej sytuacji mogą być najlepszym rozwiązaniem dla osób w podeszłym wieku czy przewlekle chorych - mówi ekspert. I dodaje: Oczywiście, elektroniczna recepta nie tylko spełni swoje zadanie podczas epidemii. Obecnie to szansa na zwiększenie bezpieczeństwa pacjentów i personelu medycznego, bo można ją uzyskać bez wychodzenia z domu. Należy jednak podkreślić, że e-recepta to także ograniczenie błędów, optymalizacja czasu pracy lekarzy, pielęgniarek i farmaceutów.

Metody na wysłanie kodu e-recepty

E-recepta to nie tylko lepsza jakość leczenia, to także wygoda - możliwość dostarczenia jej w dowolny sposób (przyp. red.: takiej możliwości nie daje papierowa recepta). W sposób, który usprawni pracę placówki medycznej i będzie najlepszy dla pacjenta. Na rodzimym rynku istnieje kilka metod na przekazanie kodu e-recepty. Jak podkreśla Piotr Miluski, większość z nich jest darmowa. - Jednym ze sposobów pozwalających dostarczyć kod jest Internetowe Konto Pacjenta. Pacjenci posiadający IKP otrzymają SMS-em 4-cyfrowy kod dostępu - mówi ekspert. - Poza tym użytkownicy Gabinetu drWidget mogą bezpłatnie wysłać kod mailem. Na tym jednak nie koniec, kod do e-recepty, wystawionej w programie Gabinet drWidget, pojawi się także u pacjentów, którzy zarejestrowali się na platformie medycznej MyDr (przyp. red. mydr.pl) - dodaje Piotr Miluski.

Bądź bliżej pacjenta z Gabinetem drWidget VIP

Z myślą o najbardziej wymagających lekarzach Gabinet drWidget wprowadził rozwiązania płatne: „Usługi VIP”, podnoszące jakość świadczeń placówek medycznych. Wśród nich są trzy pakiety SMS, dostosowane do różnych potrzeb przychodni. - Umożliwiają one nie tylko wysyłanie kodów z e-recept, e-skierowań, ale również powiadomień o zbliżających się wizytach. Kody e-recept można wysłać także bezpłatnie, jednakże „Pakiety SMS” dają więcej możliwości - pozwalają być bliżej pacjenta, usprawniają komunikację - podsumowuje Piotr Miluski.

Jednocześnie przypominamy, że lekarze podstawowej opieki medycznej mogą ubiegać się o dofinansowanie z NFZ na cyfryzację placówki. Dotacji podlegają m.in. urządzenia informatyczne, oprogramowanie do przechowywania lub obsługi Elektronicznej Dokumentacji Medycznej ​czy też usługi umożliwiające udzielenie porad telemedycznych.

Jak przekazać pacjentowi kod do e-recepty?

Bezpłatnie:

  • Przesyłając kod do e-recepty za pomocą SMS-a z IKP. Pacjent musi założyć Internetowe Konto Pacjenta.
  • Wysyłając na maila pacjenta kod z dostępem do e-recepty z programu Gabinet drWidget.
  • Udostępniając na bezpłatnej platformie medycznej MyDr dedykowanej pacjentom, zintegrowanej z programem Gabinet drWidget. Kod do e-recepty, wystawionej w Gabinecie drWidget, pojawi się na koncie pacjenta pod adresem mydr.pl.
  • Wręczając wydruk informacyjny e-recepty.

Płatnie:

  • Wysyłając z Gabinetu drWidget SMS-a z kodem do e-recepty. Od 1 maja usługa jest płatna. Jeśli chcesz mieć do niej dostęp, musisz wykupić jeden z trzech pakietów. Ofertę znajdziesz w ustawieniach placówki, zakładce „Usługi VIP”.