Uruchomiony przez Ministerstwo Zdrowia na stronie Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK) symptom checker pozwoli na wstępne rozpoznanie schorzenia. Aplikacja zasugeruje, jakie kroki należy podjąć, a pacjent wygeneruje raport z przeprowadzonego wywiadu. – Symptom checker przyspieszy diagnozę. To ułatwienie nie tylko dla pacjenta, ale i lekarza – przekonuje minister zdrowia Adam Niedzielski.

10 sierpnia na stronie Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK) ruszył symptom checker. Narzędzie pozwoli pacjentowi sprawdzić, na jakie rozpoznanie wskazują objawy. Resort zdrowia tłumaczy, żę symptom checker nie jest samodiagnozą, ale pozwala w precyzyjny sposób określić stan pacjenta.

– Planujemy, by w przyszłości przed każdą wizytą u lekarza, pacjent przeprowadził wstępny wywiad. Taką możliwość zapewnimy na Internetowym Koncie Pacjenta. Przyspieszy to diagnozę, pozwoli też szybciej wdrożyć odpowiednie leczenie – mówi Adam Niedzielski.

Zapotrzebowanie na takie rozwiązania jest bardzo duże, na co wskazała pandemia COVID-19. Przygotowany specjalnie dla Ministerstwa Zdrowia symptom checker pozwalał sprawdzić, czy objawy mogą wskazywać zakażenie koronawirusem. Już od pierwszych dni z narzędzia skorzystały tysiące osób.

Z Teleplatformy Pierwszego Kontaktu korzysta codziennie ponad 500 osób. Już pierwszego dnia wdrożenia symptom checkera, wstępną diagnozę przeprowadziło blisko 100 osób.

Symptom checker jest dostępny w języku polskim, angielskim oraz ukraińskim na stronie internetowej Teleplatformy Pierwszego Kontaktu w godzinach jej działania (w dni robocze od 18:00 do 08:00 oraz całodobowo w weekendy i święta). Pacjent może również pominąć symptom checker i przejść do formularza zgłoszenia na TPK.


Źródło: Ministerstwo Zdrowia