Większość medycznych postów w mediach społecznościowych tworzą osoby niezwiązane z medycyną – sprawdzili to naukowcy z Wydziału Medycznego w Kansas City.
Media społecznościowe odgrywają istotną rolę w kształtowaniu postaw zdrowotnych młodych ludzi. Jednak brak kontroli nad publikowaną tam zawartością powoduje, że są one często niezgodne z aktualną wiedzą medyczną.
W Journal of Drugs and Dermatology opublikowano wyniki analizy filmików z TikTok’a poruszających tematykę ochrony przeciwsłonecznej.
Wyszukano po 100 najpopularniejszych postów z oznaczeniami #sunscreen, #sunprotection, #spf, #skincancer i #skinprotection opublikowanych w dniach 25-27.08.2023.
Autorami filmów były najczęściej blogerki związane z branżą urody (38,7 proc.) oraz chorzy/konsumenci (33,7 proc.). Dermatolodzy przygotowali zaledwie 16,6 proc. filmików.
Analizowane filmiki odtworzono ponad 980 mln razy, z czego 51, proc. stanowiły publikacje blogerek, a tylko 12,7 proc. dermatologów. 21 postów było sponsorowanych, w tym 7 stworzonych przez dermatologów.
Lekarze ostrzegają przed potencjalnymi niebezpieczeństwami wynikającymi z faktu, że osoby nieposiadające licencji są głównym źródłem informacji o skórze w Internecie.
„Na przykład niektórzy twórcy na TikToku promują <
Komentarze
[ z 0]