Moduł bezpiecznego dodawania nowych pacjentów wraz z możliwością złożenia podpisu elektronicznego – to ważna nowość, która właśnie wzbogaciła aplikację mobilną dr100. Warto przyjrzeć się tej funkcjonalności, ponieważ pomaga ona ograniczyć do minimum uciążliwą biurokrację. Szczegóły w artykule.

Dr100 to program rekomendowany przez lekarzy stomatologów. Służy do kompleksowego zarządzania gabinetem i kliniką stomatologiczną – zarówno w części medycznej, jak i administracyjnej. Szybko zyskał uznanie środowiska medycznego, przede wszystkim ze względu na liczne zaawansowane funkcjonalności, które oferuje. Mowa przede wszystkim o wielofunkcyjnym grafiku pracy, interaktywnym diagramie zębowym, możliwości prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej, dostępie do baz informacji medycznych, module raportowym i magazynowym.

Z programu można korzystać na dwa sposoby: w przeglądarce pod adresem www.dr100.pl albo w telefonie, poprzez aplikację mobilną o tej samej nazwie. Warto ją pobrać – to nic nie kosztuje, a można wiele zyskać. Mobilna wersja dr100 została wyposażona w najważniejsze dla lekarza funkcjonalności, pozwalające mu pracować szybko i wygodnie nawet wtedy, gdy nie ma dostępu do komputera. Wystarczy komórka, aby planować czas pracy i umawiać wizyty w placówce, przeglądać dane i dokumenty pacjentów, a także pobierać ich karty.

Od niedawna aplikacja mobilna dr100 oferuje ważną nowość, tj. moduł bezpiecznego dodawania pacjentów wraz z możliwością składania podpisu elektronicznego. Jak to działa? Pacjent samodzielnie, przy pomocy tabletu, wprowadza swoje dane osobowe do systemu (takie jak imię, nazwisko, adres, informacje o ubezpieczeniu w NFZ itp.). Odbywa się to w specjalnym, bezpiecznym trybie, który uniemożliwia pacjentowi włączenie innego ekranu w aplikacji dr100.

Po zapisaniu danych pacjent, przy pomocy rysika, podpisuje zgodę na przetwarzanie danych osobowych (zgodną z przepisami RODO). Co istotne, podpis elektroniczny jest tak samo ważny jak ten złożony na papierze, dlatego nie musisz drukować żadnych dokumentów i prosić pacjenta o tradycyjny podpis. Aplikacja pozwala podpisywać także inne wymagane zgody, w tym m.in. na leczenie stomatologiczne, chirurgiczne i protetyczne. Po złożeniu podpisu na dokumentach pacjent uzupełnia wywiad medyczny (informacje o grupie krwi, paleniu papierosów, zgrzytaniu zębami, bólach głowy, alergiach itp.). Wszystko odbywa się w szybki i wygodny sposób – zyskuje i lekarz, i pacjent.

Na razie z nowej funkcjonalności aplikacji można korzystać na urządzeniach z systemem operacyjnym iOS. Już wkrótce będzie ona dostępna także w wersji na Android – użytkowników tego systemu prosimy o odrobinę cierpliwości.