W tym roku Tydzień Świadomości Czerniaka przebiegał pod hasłem: "Dziecinnie proste badanie skóry, czyli Czerniakowe Abecadło". VII Tydzień Świadomości Czerniaka, który trwał od 14 do 20 maja, uzyskał honorowy patronat Prezydenta RP Andrzeja Dudy. Prezydent wystąpił w dwóch spotach nakręconych w ramach tej kampanii.

Kampania miała pomóc edukować społeczeństwo, w tym dzieci, w zakresie czynników ryzyka zachorowania na czerniaka oraz cech pomocnych we wczesnym rozpoznaniu podejrzanych zmian na skórze, które mogą być czerniakiem.

W dniach 14 – 20 maja eksperci wspólnie z dziećmi udowodniali, że rozpoznanie czerniaka jest proste a cechy charakterystyczne czerniaka określane mianem kryteriów ABCDE są łatwe do zapamiętania. Organizatorzy akcji chcieli pokazać, że znajomość cech charakterystycznych czerniaka może dać szanse na uratowanie życia swojego lub bliskich.

W ramach akcji powstało sześć materiałów wideo prezentujących kolejne elementy Czerniakowego abecadła. Aż w dwóch spotach kampanii wystąpił Prezydent Andrzej Duda.


Źródło: Akademia Czerniaka