Rzecznik Praw Pacjenta, w dniu 6 sierpnia 2020 r. wszczął postępowanie wyjaśniające z własnej inicjatywy w sprawie naruszenia prawa pacjenta, 28 letniej zmarłej pacjentki do świadczeń zdrowotnych, o którym mowa w art. 8 ustawy, przez podmiot leczniczy: Ostrzeszowskie Centrum Zdrowia sp. o.o.

Z uzyskanych informacji medialnych wynika, że 3 sierpnia 2020 r. przed ww. szpitalem rozegrał się dramat. Tego dnia, w godzinach porannych mąż przywiózł pacjentkę do ostrzeszowskiego szpitala. Była w 17. tygodniu ciąży. Personel ostrzeszowskiego szpitala zaczął podejrzewać COVID-19. Szybko prześwietlono płuca, ale nie stwierdzono charakterystycznych dla tej choroby zmian. Stan kobiety stale się pogarszał. Zgłoszono zapotrzebowanie na transport śmigłowcem Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, ale z uwagi na złe warunki atmosferyczne podjęto decyzję o transporcie pacjentki do szpitala w Ostrowie Wielkopolskim, który dysponuje bardziej specjalistyczną opieką.

.... ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Mimo podjęcia powyższej decyzji, pacjentka nie od razu pojechała do Ostrowca. Okazało się, że szpital w Ostrzeszowie nie dysponuje specjalistyczną karetką. Ta musiała przyjechać aż z Kalisza, co wymagało czasu. W konsekwencji, zanim 28-latka trafiła do budynku szpitala w Ostrowie, jej serce stanęło. W namiocie przed budynkiem ostrowskiego szpitala przeprowadzono około godzinną reanimację. Pomimo wysiłków lekarzy, nie udało się przywrócić jej czynności życiowych.

Rzecznik w ramach prowadzonego postępowania wystąpił do szpitala w Ostrzeszowie o przekazanie szczegółowych informacji i wyjaśnień.


Źródło: Biuro RPP